Tanítás után

Gyermekünk alig lépte át az iskola kapuját, máris azon kezdhetünk gondolkodni, hogy mit csináljon iskola után, amíg mi dolgozunk. A válasz egyszerűnek tűnhet, ugyanis az iskolák ma már mindenhol üzemeltetnek napközit, ahol általában este hatig eltöltheti idejét a gyermek. Igen ám, de mivel is tölti idejét a napköziben. Azt mondhatjuk, hogy az iskolák felkészültek arra, hogy a szülőnek kevés ideje van otthon a gyerekével foglalkozni, úgyhogy a napközi idejében tanulószobát is tartanak, ahol felügyelet mellett megcsinálhatják a házi feladatokat, és a maradék időben játszhatnak, sportolhatnak. Az már tanító függő, hogy milyen egyéb tevékenységgel teszik hasznossá a napköziben töltött időt. 

Egyes pszichológusok szerint a napköziben a szabad levegőn való mozgás lenne a legfontosabb feladat, a lecke megírása pedig a napköziben töltött idő csupán tört részét kellene, hogy kitegye. Azt is el kell ismerni, hogy a mai „sokat követelő” világban a szülők egy része úgy gondolja már óvodás, kisiskolás korban meg kell kezdje gyermeke fejlesztését, ezért hetente több különórára is járatja. Nyilván a gyermektől függ, hogy mennyit bír, de az biztos, hogy a kisiskolás gyermeknek éppen elég az óvoda és iskola közötti váltás, amit nem szerencsés további elvárásokkal terhelni. 

Azonban arról is vannak kimutatások, hogy pl. a korán elkezdett nyelvoktatás pozitív hatással van a gyermek nyelvi fejlődésére, és könnyebben tanulja később az idegen nyelveket. Hát ember legyen a talpán, aki a sok vélemény között kiigazodik. Talán a legjobb megoldás a gyerekhez mért, még jókedvűen kibírható különóra-szám. Lehet az nyelvóra, sportfoglalkozás, készségfejlesztő különóra vagy művészeti foglalkozás, mindnek az a lényege, hogy gyermekünk ne érezze tehernek, mert ha már annak érzi, sok értelme nem lesz.

vissza>>>