Suli

„Iskola, iskola, ki a csoda jár oda?”*1  Az óvoda után a következő nagy ugrás gyermekünk életében az iskola, az új környezet, a merőben új elvárások mind-mind próbára teszik testét-lelkét. Ha eddig húzhattuk is az időt, innentől kezdve egy oktatási intézmény válik gyermekünk „második otthonává”, itt tölti napjának nagyobb részét.

Az iskola a család után a szocializáció legfontosabb színtere. Gyermekünk rengeteg új, eddig ismeretlen dologgal ismerkedik meg, fejlődik minden értelemben. De amilyen egyértelmű az, hogy a gyermek iskolába megy, annyira nehéz meghozni a döntést, hogy mikor menjen. Majd további kérdések merülnek fel bennünk, melyik iskolát válasszuk és miért, mivel és hogyan készüljünk az évkezdésre, hogyan készítsük fel gyermekünket és magunkat a változásra. A szülőfórum.hu ezekkel a témákkal mind foglalkozik, szakértők bevonásával megpróbál választ találni a „megválaszolhatatlan” kérdésekre.

*1Gyurkovics Tibor: Iskola-nyitogató

Iskolai tények: Megkezdődik hát az új, izgalmas élet gyermeked számára. De nemcsak neki új, és rejtélyes ez a világ, hanem nekünk szülőknek is. Meg kell ismernünk ennek az új világnak a szabályait, fel kell készülnünk a váratlan, eleddig teljesen ismeretlen helyzetek megfelelő kezelésére. Tudnunk kell mit lehet, és mit nem lehet tenni, ha mondjuk gondunk van a tanító nénivel, vagy nem vagyunk megelégedve az iskolai étkezéssel... tovább>>>

Iskolaérettség: Amikor első csemeténk készül átlépni az iskola kapuját, sokszor elbizonytalanodunk, megfelelő időben indítottuk-e el ezen az úton, vagy várhattuk volna még vele egy évet. Dr. Vekerdy Tamás azt írja Gyermekek, óvodák, iskolák című könyvében, hogy:„Van az iskolába lépésnek egy ideális időpontja, amikor a gyerekben valódi kíváncsiság ébred újra a világ és az ember dolgai iránt, lehiggad és készen áll arra, hogy rajongásával egy családon kívüli felnőtt – őt rendszeresen tanító, orientáló felnőtt – felé forduljon.” tovább>>

Iskolaválasztás: Az iskolaválasztásnál mindenképpen figyelembe kell venni, hogy a gyermek életében az első négy év az alapozás szakasza, döntő fontosságú, mert ettől függ a további tanulási kedv. Dr. Vekerdy Tamás arra hívja fel a figyelmet, hogy a gyermek nem a tantárgy, vagy az órákon megszerezhető tudás miatt tanul, hanem csakis a tanító néni kedvéért. Ezért nagyon fontos, hogy ne iskolát, ne tanmenetet válasszunk, hanem tanító nénit, tanító bácsit. Mivel minden gyerek más és más, ezért olyan iskolát javasol választani, ahol tudják, hogy a gyermek még óvodás, és csak 6-8 éves kora körül válik teljesen iskolaéretté... tovább>>>

Iskolakezdés: Ahogy közeledik a nyár vége, egyre közelebb kerül hozzánk a becsengetés. Az első iskolakezdés mindenki számára izgalmakkal, várakozással teli esemény. Nagy lépés ez a gyermeknek, és nagy változás a szülőnek. A gyerekek bánkódnak, vagy várják, a szülők pedig stresszesen szaladgálnak, hogy minden meglegyen a megfelelő időre... tovább>>>

Tanítás után: Gyermekünk alig lépte át az iskola kapuját, máris azon kezdhetünk gondolkodni, hogy mit csináljon iskola után, amíg mi dolgozunk. A válasz egyszerűnek tűnhet, ugyanis az iskolák ma már mindenhol üzemeltetnek napközit, ahol általában este hatig eltöltheti idejét a gyermek. Igen ám, de mivel is tölti idejét a napköziben... tovább>>>

vissza>>>