Egészségmegőrzés

Az ENSZ definíciója szerint „az egészség megőrzése olyan fogalom, amely az egészséget elősegítő életmód, és az ezt ösztönző társadalmi, gazdasági, környezeti és személyes tényezők támogatását öleli fel” Vagyis a társadalmi és az egyéni egészségtudatos magatartás kialakítását. Az egészség társadalmi szintű romlásának megállítása érdekében elkerülhetetlen, hogy egyéni szinten is tegyünk egészségünkért. 

Fontos, hogy társadalmunk tagjai megértsék, a megelőzés mindig könnyebb, mint az egészség visszafordításáért indított harc. Iskolás korban fokozottan kell figyelnünk a megelőzésre, mely az egészségmegőrzés egyik módja. Meg kell tanítanunk gyermekeinknek azokat az egyszerű dolgokat, mellyel megelőzhetőek a betegségek. El kell nekik magyarázni, hogy milyen fontos az alvás mennyisége és minősége (a kamaszok ezen előszeretettel szeretnek vitatkozni), milyen más lehet a napunk, a tanulási, megértési aktivitásunk egy jó reggeli után. De talán a legnehezebb azt megértetni, hogy az ételek minősége nagymértékben hozzájárul az egészségünkhöz. Bármennyire is vonzó a barátokkal minden nap gyorsétteremben étkezni, biztos, hogy egészségünk érdekében nem szerencsés választás. A pozitív példa elsődleges az egészségmegőrzés esetében, így nekünk szülőknek kell először tudatosan vigyázni az egészségünkre, és csak utána várhatjuk el ugyanezt gyermekünktől is. 

Az egészségmegőrzésben legalább akkora szerepe van a mozgásnak, mint a táplálkozásnak, hiszen az egészség három alappillére az egészséges életmód, a kiegyensúlyozott táplálkozás és szükség szerint étrend-kiegészítők alkalmazása. A szülőfórum.hu-n megismerkedhetsz olyan „apró mozgásokkal” is, melyek nem nevezhetőek sportnak, de jó hatással vannak a szervezetre, mint például a nyaktorna, melyet, ha megtanítasz gyermekednek, alkalmazhatja az óraközi szünetekben. 

Az egészségmegőrzés tehát egy folyamat, amely növeli az emberek befolyását saját egészségük fejlesztése és megőrzése felett. Vállaljuk hát fel a feladatot, és tanítsuk meg erre gyermekünket is.

vissza>>>