Alkossunk együtt!

Csúszik a papíron a ceruza, nézem kissé még reszketősnek tűnő vonalát. Nem beszélgetünk, csak valami modern zene szól a rádióban. Akárcsak ő, én is visszatartom a lélegzetem, és az alkotó munka nagy segítője és előrelendítője, a szájnyalogatás sem maradhat el. A gyerekkel együtt izgulok, hogy sikerüljön. Rajzol. A színes ceruzatömeg körülötte hever. Alkot. Kettőnk között csak az a különbség, hogy én még nem tudom, mi is lesz ez valójában.Tanulja a formákat, a tulajdonságokat, a színeket. Mikor elakad, segítek. Belerajzolok, vagy vezetem a kezét, de meghagyva neki a teret, hogy ő csinálja, az „övé” legyen a rajz. Érzi már a gyengeségeket, ezért igyekszik, próbálkozik szebben alkotni. Már lerajzoltunk egy-egy állatot, tárgyat vagy százszor. Közben változott rajtuk néhány dolog, hozzákerültek, kiegészültek részek benne.

Nem csak a rajzolás fejlesztheti egy gyerkőc kézügyességét. Hamar megtanultam, hogy ami nekünk szemét, a kisgyereknek hatalmas kincs lehet. Ezért bármi, amit kidobásra ítélnék, kicsit átalakul a fejemben: Nem lehet ezt hasznosítani valamire? Egy papír tojástartóból remek színes virágcsokor alkotható egy kis festéssel és hurkapálcára való ragasztással, a kockasajt doboza átragasztgatva és megtöltve vidám, zörgő bohócfejjé alakulhat. A kuka felé vezető két-három lépés alatt megfordul a fejetekbe ilyesmi?

Nosza, ha eddig nem, akkor most már hajrá, tessék szépen végiggondolni, miből mit varázsolhatunk egy kis ügyességgel! Ezekre a dolgokra nem kell költenünk, és csak a fantázia szabja meg a határát a végeredménynek. De nem kell félnünk, a gyerek segít ebben, ő még valahogy el tud vonatkoztatni a dolgok valódiságától.Festünk, vágunk, ragasztunk! Hol van az erre legalkalmasabb helyszín? Hát vagy a teraszon, melegebb időben, vagy a konyhában. A ragasztó, festékek és egyéb okok a szobákat kizárják legtöbbször. Ne legyünk önmagunk ellensége, ha a pénztárcánk nem olyan vastag, hogy elbírjon egy esetleges felújítást, bútorcserét.

Szóval a konyha jó helyszín. A felügyeletet elláthatjuk, segíteni tudunk, és a konyhaasztal és a kő sokkal könnyebben felmosható, ha „baleset” történik. Mert lesz ilyen, elő szokott fordulni. Közben pedig mi is alkothatunk, csak azt a végén megesszük. Tulajdonképpen a főzés is egy alkotó folyamat, és sok kisgyermek, főleg a lányok, szeretnek segédkezni az ebéd vagy süti elkészítésekor. Sok alakítható anyaggal dolgozunk, az édesség tésztáját nyugodtan segíthet összegyúrni a gyerkőc, és a formázásból is kiveheti részét. Sokkal élvezetesebb számára is a maga által készített süteményt megennie.

A szabadban való alkotás is izgalmas, és a hozzá való eszközök tára kimeríthetetlen. A kertben a kövekből, sárból kis birodalmakat hozhatunk létre, a vár körül lehet vizesárok, műanyag Kinder figurák védhetik a falait. Kitalált történet születhet rövid idő alatt. Ha gyermekünk nem szeretne a mesék birodalmába tévedni, akkor gyűjtögethetünk is.  Azonos nagyságú kis fagallyakból és vastagabb színes fonal segítségével dobozt készíthetünk, egy kis felnőtt segítséggel, a száraz levelek, termések papírra ragasztásával pedig kép születhet. Fogpiszkáló, gesztenye….soroljam még.

Rajzolás

Gyerünk ki a szabadba!

Fessünk, vágjunk, ragasszunk!

Ötletes Halloween

Kreativitást fejlesztő játékok

vissza>>>